Konkurransedyktig

Vi er alltid i en konkurransesituasjon med andre konsulenter. Kundene velger ofte det tilbudet med lavest pris som de tror har tilstrekkelig kvalitet. Men vi må også tjene penger slik at vi har til lønn, husleie ++. Og det er ikke alle timer som er fakturerbare.

Hva påvirker Empatix konkurransedyktighet?

  1. Timepris
  2. Antall timer At kompetansen vår er så god at vi kan levere til ønsket tid At vi ikke fører flere timer enn vi faktisk bruker
  3. Kvalitet At kompetansen vår er så god at vi leverer til lovet/ønsket kvalitet Dårlig kvalitet er kostbart i mange ledd, og fører til bruk av flere timer. Forståelse av oppgaven Ikke funksjonelle krav Empatix har mye fokus på Prosjektstyring Kompetanse Rammeverk Kodestandard Testing Sikkerhet https://no.wikipedia.org/wiki/Ikke-funksjonelle_krav

Hva kjennetegner så de mest hurtigvoksende bedriftene som evner å skape vekst og økt lønnsomhet i sin bransje

De finner potensielle vekstområder før konkurrentene gjør det De selger på den måten som kunden ønsker å kjøpe De investerer tungt i ulike digitale analyse – og salgsverktøy (for økt oversikt og innsikt i deres marked), samtidig som de investerer tid og ressurser i salgsoperasjoner, forhåndssalg og tettere koblinger mellom marked, teknologi og salg De setter økt fokus på medarbeiderne i bedriften og bruker mer tid og ressurser på trening, coaching og mentoring da de erkjenner at de menneskelige kvalitetene er en helt kritisk faktor for bedriftens videre vekst og utvikling Bedriftens innovasjon og fornyelse er forankret fra toppledelse og ut i organisasjonen med personlig forpliktelse i alle ledd. Samtidig investerer bedriftene i endringsledelse og implementerer endring fra linjen til toppledelse