Salg

Firma/Kunder

Legg inn firma + kontaktperson i OnePage CRM straks du har hatt kontakt med en potensiell kunde eller partner. Det gjør det enklere for dine kolleger å følge opp.

Leadfasen

Ved førstekontakt med en potensiell kunde er det viktig å ha en god responstid.

Skrive tilbudet

Alle potensielle tilbud og leads skal legges inn i OnePage CRM, ellers har vi ikke oversikt over potensiell pipeline med arbeid og dine medarbeidere vil ikke være i stand til å følge det opp. Er sannsynligheten lav, så vekter man det lavt. Først kobler du til firma og kontaktperson du opprettet tidligere (se forrige punkt)

Det bør selges inn et forprosjekt for å avdekke arkitektur, domene modell og wireframes.

Husk å legge inn begrensninger og forbehold! Hva som ikke skal lages er like viktig å ha med enn hva som skal lages.

Husk å ta med default tekst i bunnen av tilbudet:

Husk å ta med 20% av den totale estimerte tiden til prosjektledelse.

Fastpris skal være estimat +25%. Fastpris krever grundig spesifikasjon.

Fakturering

Når du fakturer sjekk at timepriser, rabatter o.l er i samsvar med det aksepterte tilbudet fra kunde. Hvis det ikke er det, snakk med nærmeste overordnede.

Vi fakturerer den første arbeidsdagen i hver mnd for foregående måneds arbeid. Hvis timeantallet er overskredet på et prosjekt så må man snakke med kunde og komme til enighet før